Tuesday, August 30, 2011

JCI Euroopa Akadeemia muljed

Viieteistkümnes JCI Euroopa Akadeemia Götheborgis oli meeleolukas täis üllatusi ja teadmatust. Detailidest rääkida ei saa, sest see mis juhtub akadeemias jääb akadeemiasse. Seda kõige ainult selleks, et pakkuda ka Sulle tulevikus sama vaimustavat kogemust.

Kord akadeemias on range. Kõik käib kella järgi ja järeleandmesi ei saa endale keegi lubada. See on tihe programm, mis täidab 5 päeva nii, et tagasi vaadates mõtled vaid kuhu see aeg kadus, mis Eestist minnes nii pikk tundus. See on koht, kus on võimalik kruvida ennast viimase piirini võttes maksimumi.

Mina läksin akadeemiasse jättes kõik varasemad kogemused seljataha ja püüdes võtta kõike ilma mistahes ootuseta. Nüüd olen rikkam võimsa positiivse kogemuse võrra. Õppisin iseennast paremini tundma ja väga erinevate inimestega ühise eesmärgi nimel koostööd tegema. See akadeemia annab tõeliselt suure annuse JCI edasiviivat ja sütitavat energiat, palju uusi tutvusi ja vähemalt mõne väga lähedase sõbra. See akadeemia on 110% väärt investeering.

Piret Sepp
JCI Tallinna koja EVP

**********************************************************

29. juuli kuni 2. august toimus 15. Euroopa Akadeemia. Eelmine aasta oli mul võimalus minna aga kahjuks olin planeerinud juhuslikult sellele ajale täpselt ühe teise reisi ja osalema läks hoopis Kaili Kalamäe, selle aasta JCI Rapla EVP. Juba siis ma olin kindel, et tahan EA-st osa võtta ning aasta hiljem ka see teoks sai.

Suvi on teadupäraselt kiire-kiire puhkamise aeg ja akadeemia tuli väga ootamatult. Nädala alguses ostsin lennupiletid ja reede hommikul juba lendasin. Eesti delegatsioonis oli kokku neli inimest - mina, Kaspar Ilves, Henry Arnhold, Piret Sepp. Reis ei alanud kõige paremini - Gothenburgi jõudes saime teada, et minu, Henry ja Pireti pagas ei jõudnud meiega kaasa (Kaspar oli mitu päeva varem juba kohale lennanud ja temal oli kõik väga hästi). Kui läksime õue taksot ootama selgus, et meie broneeritud taksot ka ei ole. Peale pikki ootamisi jõudsime siiski kohale.

Lootsime, et järsku reede on lihtsam päev ja saab natuke reisimisest puhata ning rahulikult õhtusöögile minna. Loomulikult nii ei olnud, kohe hakkas ülimalt tihe programm pihta ja meid tõsteti mugavustsoonist välja. Hoog rauges koos pinge langusega alles 2. augusti hommikul. Jätan siiski akadeemia sisu täpsemalt kirjeldamata, et järgmise aasta minejatel põnevam oleks.

Euroopa Akadeemias olles pead sa arvestama, et üksinda sa olla ei saa ja magamist on minimaalselt! Inglise keel sai nii loomulikuks, et kui eestlased omavahel kokku said, siis rääkisime samuti inglise keeles. Uusi kontakte ja sõpru leiad sa väga suurel hulgal, sain küllakutseid näiteks Taani, Küprosele, Islandile, Saksamaale jne. Energia mis ma sealt sain ei toonud mulle und isegi peale pikka tagasireisi. Sain palju iseenda kohta teada ja mul on kodus nüüd üks väga hea hulk materjali mida kasutada ka tulevikus.

Soovitan Euroopa Akadeemiat, sest see, mida sa sealt koged on kirjeldamatu!

Egon Eiche
JCI Rapla koja President

**********************************************************

Eelinfos oli öeldud, et ärikohtumiste ja vabaaja veetmiseks võimalusi ei jää. Lisaksin järgmistele minejatele soovituse enne korralikult välja puhata, sest magamiseks jääb akadeemias aega ja mahti vaid 3-4 tundi ööpäevas.

Akadeemias sai kogeda ning analüüsida erinevaid juhtimismetodeid läbi paljude isiksuste ja tegevuste. Koguaeg rakendasime uut õpitut, analüüsisime seda ja asusime uesti praktiseerima. Seega võib öelda, et Euroopa akadeemia on väga praktiine viis enese juhiomaduste avastamieks ja täiendamiseks.

Ja muidugi ei saa mainimata jätta kõiki neid toredaid inimesi, kellega koos sai areneda. Neis inimestest kiirgas siirust, abivalmidust, hoolivust, ambitsoonikust ja tahet luua positiivset muutust.

EU akadeemiast saadud kontaktide ja teadmistega on tunduvalt lihtsam pakkuda arenguvõimalusi, mis innustaks kõiki JC-kaid looma positivset muutust.