Thursday, February 17, 2011

Ülevaade Life Planningust ehk Elu Planeerimise Seminarist

Jaanuaris toimus järjekordne Life Planning ehk Elu Planeerimise seminar. Sellel korral olin ka mina üks osalejatest. Koolitajate Signe Israeli ja Elmo Puideti juhendamisel möödusid poolteist koolitusepäeva väga aktiivselt ja kiiresti.

Koolitus oli väga põnev. Mulle meeldib plaane taha ja minu jaoks muutub kõik selgemaks, kui see paberile kirja panna. Aega võttes ja kirja pannes on võimalik avastada enda kohta asju, mis on olnud kogu aeg olemas, aga mida ei ole enne märganud.

Mida me siis täpsemalt tegime? Panime kirja oma unistused – kõik asjad, mida elus kindlasti ära teha tahaks. Märksõnaks oli: mõtle suurelt. Hämmastav, et mitmeid asju, millele muidu igapäevaselt mõelnud olin, ei olnudki tahtmist sellesse nimekirja lisada. Veel hindasime oma rahulolu erinevate eluvaldkondadega ja tasakaalu nende vahel, analüüsisime, mis samme tuleb astuda, et saavutada rahulolu puudulikes valdkondades. Huvitav minu jaoks oli see, et suure hulga plaanide ja eesmärkide olemasolu oma peas ei tähenda alati, et tulevik on planeeritud. Tihti ei suuda inimene igapäevaelus toimetades näha ja mõista, et enda jaoks tähtsamad neist plaanidest on jäänud tahaplaanile või et tegelikult kõigeks korraga ei olegi aega – tuleb teha valik ja koostada ajaplaan. Vaid nii pääsed reaalselt soovide täitumisele lähemale. Väga põnev ja eneseanalüüsile kaasaaitav on oma väärtuste ning tugevate-nõrkade külgede selge formuleerimine ja seekaudu enda parem tundmaõppimine. Kõigepealt tuleb ju arendada endas teatud omdusi, mis on hädavajalikud soovitud plaani täitmiseks ja alles siis saab nautida reaalset plaani täitmist ja seeläbi oma unistuse täitumist.

Minu jaoks oli väga huvitav ka mediteerimine, mida me koolitusel üheskoos kogesime. Ma ei ole sellega varem tegelenud ja arvasin, et see on üsna mõttetu :) Tegelikult on see jõudu ja energiat andev tegevus, mis paneb inimese ennast paremini tunnetama ja on igati abiks eneseleidmisele.

Koolituse lõpuks kirjutasime valmis oma elu kreedo, mis sisaldab elu visiooni, isiklikke väärtusi ning strateegiat eesmärkide saavutamiseks. Esialgu tundub keeruline see selgelt välja öelda ja kompaktselt kirja panna – läbides koolituse muutub kõik palju lihtsamaks :)

Enamus osalejatest olid seekord naised. Ei tea, kas see oli juhus või äkki mehed ei soovigi analüüsida ennast ja oma elu. Igatahes soovitan seda koolitust kõigile, kellel on väikegi soov kuhugi edasi liikuda või midagi elus muuta või kes lihtsalt tunnevad rahutust ja ei saa arugi, millest see on põhjustatud.

Elis Paas
JCI Talinn

No comments:

Post a Comment