Wednesday, February 24, 2010

Janek Mäggi: "Pange oma rotid jooksma!"

Olen JCI-ga kokku puutunud päris mitmel korral ja me oleme tublide kodalastega arutanud ikka ühte ja sedasama asja: kuidas muuta koda säravaks, atraktiivsemaks, huvitavamaks. Ja mitte kodalastele endile, kes on reeglina innustunud ja tegusad, vaid laiemale avalikkusele. Koja tegemistest on Rat race ilmakuulus (vähemalt Eestis! J), kuid JCI nimi on pigem raketiteadus, kui laiemalt tuntud organisatsioon.

Mind on alati innustanud kaasa mõtlema need säravad silmad, kes on täis tegutsemistahet ja koostöömeelt. Kelles on sügav soov midagi korda saata. Ja tegelikult ongi palju korda saadetud, vähemalt iseendile. Küsimus on pigem selles, kas ja kui palju peaks avalikkus sellest teadma.
Mulle tundub, et kõige tähtsam ongi see, et asjad juhtuvad. Leiavad aset. Rat race ongi olulisem, kui organisatsioon – ta on väga konkreetse sõnumiga sündmus, mis kõnetab, annab signaale, räägib avalikkusega.

Organisatsiooni tuntust ja tunnustust on aga väga vaja organisatsiooni liikmetele. Selles mõttes on väga tähtis, et avalikkus teaks ka, kes on nt Rat race taga. Mida selleks teha? Lihtne oleks öelda – tehke huvitavaid asju ja rääkige nendest. Aga see ongi see tee.
Mõned soovitused siiski ka. Avalikkusega suhtlemisel on kõige tähtsam avatus ja süsteemsus. Siis alles huvitavus. Mulle meeldiks kuulda rohkem, mida JCI endast kujutab jne. Seepärast peab organisatsioon mõtlema, kuidas jõuda minuni. Inimesteni, kes hea meelega kuuleks JCIst rohkem. Olgu Facebook või AK – on vaja jõuda pärale.
See, mis seni tehtud, on olnud tore. Edasi tuleks ka kommunikatsioonirotid kontorist välja ajada ja jooksma panna. Kiiresti. Olgu või kõrgete kontsadega. Mis vahe on oraval ja rotil? Ei olegi, peale ühe: oraval on hea PR-firma.

Parimat,
Janek Mäggi
Powehouse OÜ

No comments:

Post a Comment