Monday, October 14, 2013

Persoonilugu: "Koos Kooli" projektijuht ning JCI Aasta liige 2012 - Piia Porr

 

Kindlasti on paljud teist kuulnud väga olulisest, vajalikust ning JCI poolt mitmete auhindadega pärjatud heategevusprojektist "Koos Kooli". Küll aga ei pruugi paljud teada, kes on projekti eestvedaja, JCI aasta liige 2012 ning loomulikult alati särav ja kaunis naine - Piia :)
 
Koos Kooli projekt on olnud väga edukas ning iga eduka projekti taga on alati tubli ning hakkaja projektijuht. Kuidas sündis Koos Kooli projekti idee ning kuidas sai projekt hoo sisse?
Minu ammuseks unistuseks on olnud tegeleda heategevusega suuremalt kui mõne üksiku abivajaja aitamine. Jooksvalt olen aidanud juba 10 aastat erinevaid peresid . JCI Estonia poolt ellu kutsutud ideekonkurss "Sahtlist Välja" oli just hea hüppelaud heategevusega suuremalt tegelemiseks. Mis on parem heategevus kui aidata meie järgnevaid generatsioone? Nii sai osaletud ja võidetud "Sahtlist Välja" konkurss paar aastat tagasi.

Paljud meie huvilised ei ole võib-olla veel Koos Kooli Projektiga kursis, kuidas sa kirjeldaksid lühidalt projekti olemust, eesmärke ning seniseid tulemusi?
Projekti viisime ellu koostöös Lasteraikaste Perede Liiduga. Soov oli anda lasterikaste perede lastele, kes lähevad esimesse klassi,  ranitsa ja võimalusel koolitarbed. Esimesel aastal oli lapsi 357. Projekt oli edukas, kõik 357 last said ranitsa koos rohke koolitarvete varuga. Lisaks oli suurepärane koostöö Eesti NUKUteatriga. Nemad olid just need kas võimaldasid meile suurepärase pärastlõuna Koos Kooli lõputseremooniaks. Kõigile kohalolijatele jagus süüa, juua, rõõmu, nalja...

Teiseks aastaks ehk 2013. sügiseks seadsime juba suuremad eesmärgid ja kolmekordistasime oma eesmärke. Kaasasime lisaks Lasterikaste Perede Liidu liikmeskonna perede lastele veel valdadest sotsiaaltöötajate poolt saadud info põhjal pered, kes vajasid abi. Kokku saime 850 abivajajat. Projekt oli sellel aastal samuti edukas, kõik 850 last said ranitsad ja osaliselt ka koolitarbed.

Millised on Koos Kooli projekti tulevikuplaanid?
Koos Kooli projekt on väga suur, mahukas ja aeganõudev. Samas on see ka suurepärane võimalus saada projektitegemise kogemus, võimalus midagi anda, võimalus saada enneolematult häid emotsioone.  Kuna kaks aastat on tegevuses olnud 90% sama meeskond, siis on soov anda projekt edasi kellelegi kes teeks seda samuti südamega. Kellelegi, kes sooviks ühiskonnas midagi head teha ja saaks sellest samuti sellised positiivsed kogemused nagu oleme saanud meie. Meie aga ei kaoks kuhugi. Lihtsalt looks taas mõne toreda heategevusprojekti ja aitaks ühiskonda ka suuremalt kui ainult Eestis.

Tegelikult ei ole meie loo keskmeks siiski mitte vaid Koos Kooli projekt, vaid Sina, Piia. Kuna kõik inimesed Kojas veel ei tunne sind, siis uurime veidikene Sinu ja JCI ajalugu.

JCI ga liitusin veel eladases Tartus. Oli üks kullakallis sõbranna Merelle, tema suur ja särav isiksus oskas väga edukalt JCI idee mulle söödavaks teha :) Liitusin JCI Toomemäe kojaga. Ma olen südamest tänulik siiani neile JCI Toomemäe inimestele.  Need kogemused, mis sain sealt olid täis positiivsust ja energiat. Need ühiselt veedetud ajad olid alati super lahedad. Kallid JCI Toomemäe inimesed, sügav kummardus Teile minupoolt!

Paraku elu tõi mind elukoha mõttes Tallinna. Kuna kojaelust ei tahtnud kuidagi väljuda siis hakkasin uurima Tallinna kodade inimesi. Esimesena meenus Tartu tüdruk Heidi Vilu. Saigi kirjutatud temale kenasti kiri, et kolitud Tallinna ja sooviks kotta. Temalt sain vastuseks soovituse liituda Toompea kojaga. Toompea koja lõunaga saigi ühinetud ja nii ma ka JCI Toompea kotta jäin. Mis ja kuhu tuuled ehk edasi viivad ei ole veel kindel.

Kuidas Sa end ise tutvustaksid?
Elades 7 aastat oma elu haiglas, olen ma kindlasti praguseks inimene kes hindab midagi enamat kui lihtsalt päeva õhtusse saatmine.  Heategevus on minu suurim kirg.  Lisaks poja kasvatamisele tegelen igapäevaselt kontoritarvete müümisega.

Vahel ma mõtlen et olen muinasjutu printsess ja hakkan ise kõvasti naerma. Ei kao mul kunagi usk inimeste headusesse - kui jätan ööseksautosse rahakoti ripakile, siis  mõtlen  ikka, et kes seda võõrast vara ikka tahab.
 
Minu usk headusesse just kaaskodanike suhtes ei kao kunagi. Ei oska ma pidada viha, ei oska ma olla kuri.  Vahest liiga naiivne aga selline ma olen!

Üheks kindaks tõekspidamiseks võiks ka pidada ütlust – kui tahad nalja ja lõbusat olemist siis tee endal olukord ise lõbusaks ja ongi mõnsu olemine!  Lühidalt pulli peab saama!

Millised olid Sinu suurimad ootused JCI-ga liitudes ning kas need ootused on ka täitunud?
JCIga liitudes ei olnudki ootusi, läksin lihtsalt vooluga kaasa. Eks JCI on ka koht kus saab minna vooluga kaasa või siis ise midagi ära teha. Tegevuspuudusse siin kindasti keegi ei jää.

Milline on Sinu KÕIGE eredam mälestus JCI aegadest ning mis teeb selle mälestuse eriliseks?
Koos Kooli lõputseremoonia 2012. sügisel Eesti Nukuteatris. Need emotsioonid ei unune mitte kunagi!

Millega tegeled igapäevaselt väljaspool Koda, millega sisustad vaba aega ning kuidas saad olla teistele Kojakaaslastele kasulik?
Igapäevaselt ja seda juba 17 aastat tegelen kontoritarvete müügiga. Olen oma ala spets! :) Tänaseks on loodud ka oma ettevõte mille koduleht www.kontoripood.ee on veel küll pooleli, aga mingi ülevaate saab ikka. Kindlasti võivad kõik kojaliikmed küsida kontoritarvete pakkumist kõigele. Aitan meeleldi!

Kui leidub vaba aega siis armastan loodust ja viidan seal niipalju aega kui võimalik. Ei saa ka salata et üks hea kinofilm on alati meeldiv tegevus.

Mis on suurim tarkus või teadmine, mille oled omandanud just JCI-s olles?
Ühtsuses peitub jõud!
-tänan Merelle, et tõid mind aastaid tagasi JCI maailma!-
Piia Porr

No comments:

Post a Comment