Monday, November 11, 2013

Persoonilugu: saame tuttavaks - Henry Arnhold - Balti Konverents 2013. a direktor!

Oleme sellel aastal persoonilugudes peamiselt tähelepanu pööranud kohalike kodade presidentidele, ent tegelikult on neid JCI-kaid, kes millegi suurega hakkama saanud ju kordades rohkem.
Seekordses persooniloos saame tuttavaks Henryga, kes oma JCI aja jooksul nii mõndagi korda saatnud. Viimaseks suuremaks saavutuseks võib aga kahtlemata pidada Balti Konverents 2013 korraldamist.

Kuidas ja millal Sina kotta sattusid?
JCI-sse sattusin aastal 2009. läbi „Minu Eesti“ mõttetalgute. Seal koguti kokku inimeste unistusi ning „Minu Eesti“ meeskond oli lubanud kolm unistust täide viia. Anneli Ohvril pakkus mulle võimalust juhtida ühte unistuse elluviimise projekti. Mulle sümpatiseeris enim unistus, et Lasnamäe võiks olla rohelisem elupaik. Koostöös unistuse autoriga algatasime projekti „Lasnamäe Rohestamine“, mis pälvis ka Keskkonnaministeeriumi poolt  „Aasta Keskkonnategu“ tunnustuse. Pärast seda projekti sain ka kutse astuda GO Koja liikmeks.

Mis on Sinu kõige eredam mälestus JCI aegadest?
Neid on lausa palju. Enesearengu ja eneseületuse seisukohalt on eredaimad mälestused muidugi JCI Euroopa ja COC Akadeemiast ning koja presidendi aastast. Sügavat muljet avaldas JCI Euroopa Konverents Braunsweigis. Lõbusaimad eredad hetked seonduvad 2010. aasta JCI suvepäevade ja 2013. JCI AK pidustustega.

Balti konverentsi korraldamise näol oli tegu väga suure, ajamahuka ja kindlasti ka pingelise projektiga. Mis andis sulle tõuke võtta vastu konverentsi direktori ametikoht?
Kõige rohkem ajendas mind soov saada uusi kogemusi. Eelnevalt JCI-s õpitu, kuuldu ja nähtu põhjal ning oma nõrkusi ja tugevusi hinnates olin kindel, et see on hea võimalus õppida tegema asju paremini. Tuginedes ka 2011. aasta JCI AK tiimis osalemise kogemusele, julgesin oletada, et saan võetud väljakutsega hakkama. Eks kindlustunnet tekitas teadmine, et JCI-s on vigade tegemine aktsepteeritav ning tuge saab nendelt, kes juba enne samade väljakutsetega silmitsi on seisnud. Kohe algusest olid tiimis kaasas inimesed, kellesse mul oli palju usku ja teadsin, et nendega saame teha midagi erilist. Neid erilisi inimesi liitus tiimiga hiljem veelgi.

Kui Sa vaatad tagasi kogu konverentsi planeerimisele ja korraldamisele, siis mida selles osalemine Sulle kõige rohkem õpetas ja tagasi andis?
Ka kõige väiksema nurinaga tuleb tegeleda kohe. Kui kohe ei tegele, siis on see isik jõudnud oma nurinat paari kuuga jagada juba vähemalt 30 inimesega, kes omakorda seda edasi levitavad. Hiljem on vaja teha juba väga suures mahus tööd, et hakata inimeste arusaamu või negatiivset hoiakut ümber kujundama. Viimane ei pruugi aga alati õnnestuda. Konverentsi juhina on oluline hallata detaile ja teha kõik selleks, et su tiim saaks võimalikult efektiivselt tööd teha.
Hetkel vaatan kõikide teiste JCI sündmuste korraldamist ja kajastamist hoopis teise pilguga. Veel paremini haaran neid geniaalseid pisiasju, mis teevad üritusest sündmuse, kuhu kõik minna tahavad.
Tagasi vaadates andis JCI BC mulle uued rahvusvahelised väljakutsed. Läbi kontaktide, mis sain JCI BC-d korraldades, tehti mulle tööpakkumine Soome suuruselt teisest majandustarkvara ettevõttest www.isolta.com. Olen hetkel Eesti filiaali tegevdirektor ning asun uuest aastast osalema kogu ettevõtte turunduse-ja juhtimisprotsessides ning seda erinevatel Euroopa turgudel.

Millised on Sinu edasised plaanid ja ambitsioonid seoses JCI-ga?
Kuigi soovin kasutada JCI rahvusvahelist võrgustikku oma töös, puuduvad mul JCI sees rahvusvahelised ambitsioonid. Aeg võib ambitsioone muidugi muuta aga hetkel näen ennast kolme või nelja aasta pärast kandideerimas JCI Estonia juhatusse. Enne soovin oma seni JCI-st saadud kogemusi rakendada oma elu arengusse, hankida uusi kogemusi ja teadmisi ning siis tulla JCI eemärkidesse panustades taas uusi kogemusi ammutama.

Millega tegeled igapäevaselt ning millega sisustad enda vaba aega?
Enamus vabast ajast pühendan oma suhtele ja kodule. Omal kohal on ka oma tervis ja keha, mida püüan vormis hoida jõusaalis käimisega. Käin võimalikult palju JCI üritustel, et hoida suhteid suurepäraste inimestega, kellega olen viimase nelja aasta jooksul tutvunud ning nendega suheldes toidan oma vaimu. Vahel harva mängin Texas Hold-Em Pokkerit ja malet.

Kuidas müüksid GO Koda huvilisele, kui sul oleks ainult üks lause, mida kasutada saaksid?
Siin on inimesed, kellega koos saab areneda ja maailma parandada ning kvaliteetselt ja lõbusalt vaba aega sisustada.

Too välja üks huvitav fakt või seik enda kohta, mida kodalased veel ei tea.
Toon välja kaks:
* Olen Euroopa Komisjoni delegaat Eestis, seistes „Euroopa Noorte Liiklusohutuse Foorum“ eesmärkide eest: http://ec.europa.eu/transport/eyfrs/.
* 1997. aastal juhtus minuga üks trauma, mille tagajärjel valmistasid arstid mu perekonda ette selleks, et on võimalik, et ma ei tule koomast välja. Pärast haiglaravi olin pool aastat kodusel ravil ja see aeg on see, millele olen siiani väga tänulik. Siis õppisin ennast analüüsima ja hakkasin maailma nägema hoopis teise pilguga. Need järeldused, mida tegin siis, on loonud eeldused ja võimalused, mis tõid mind ka JCI juurde ja palju, palju muud, mis mulle täna rohkelt rõõmu valmistavad.

:)

No comments:

Post a Comment