Friday, August 24, 2012

Rainer Olgo - Muljed Euroopa akadeemiast


Euroopa Akadeemiat võib sõna otseses mõttes pidada elumuutvaks kogemuseks. Tegelikult ei tea ma siiamaani, kuidas nad seda tegid, aga nad said hakkama ja vaevalt suudan ma seda sõnadega kirjeldada.Aga proovin siiski ja kirjeldan eelkõige emotsioone sellega seoses kuivõrd sisu osas paluti jääda diskreetseks arvestades tulevasi osalejaid.

Esimesel päeval tundus, et tegemist on tavalise koolitusega ja peas oli ka mõtteid teemal, kas sellises organisatsioonis tahan ma üldse olla. Kindlasti võib osa sellest päevast kanda ka keelebarjääri arvele (mitte, et ma nüüd väga kehvasti seda inglise keelt oskaksin aga…). Ilmselt tingis ka ebamugavus sellest, et asetati mind ju kokku võhivõõraste inimestega.

Teisel päeval hakkas minu suhtumine muutuma ja tundus, et õpin midagi enda jaoks ka uut. Hakkasime rohkem tegelema ka grupitöödega ja samas inimesi tundma õppima. Sealhulgas algas ka protsess minu sees, kus hakkasin taas aru saama enda tugevustest ja nõrkustest ning vajadusest pigem enda tugevusi tugevdada ja nõrkuste osas abi saada teistelt inimestelt. Mis peamine, sain aru kui lihtne on teistest inimestest aru saada, kui sul on õiged teadmised, neist kes on teistsugused kui mina.

Ja sealt edasi läks järjest paremaks ja huvitavamaks, mis lõpuks kulmineerus viimase õhtu tagasiside ringidega, kus nii mõnigi ei suutnud pisaraid tagasi hoida.

Tegemist oli siis kokkuvõttes juhtimiskoolitusega, mida peab ise kogema, et aru saada mis see on. Igal juhul tunnen nüüd, et olen tunduvalt paremini ette valmistunud tulevaseks presidendiaastaks ja valmis sellele ka julgelt vastu minema ning soovitan osalemist ka kõigile teistele!

No comments:

Post a Comment