Wednesday, August 18, 2010

Anneli Ohvril käis JCI Japan Academy’s














Jaapani Akadeemia toimus sel aastal 23-ndat korda. Just nii palju kordi on jaapani kodalased panustanud selleks, et järgmise aasta kõikide maade rahvuspresidentidel oleks võimalus kokku tulla, tutvuda, õppida ja luua rahvusvaheline tugev võrgustik positiivsete muutuste elluviimiseks.
Jaapani Akadeemiast võtsid osa järgmise aasta rahvuspresidendid 70 erinevalt maalt, lisaks neile 60 jaapanlast, kellest igaüks võttis vähemalt ühe ülemere delegaadi oma “buddy”ks, kelle eest eriti hoolt kanti.
Akadeemia programmi kuulub lisaks akadeemilisele osale ka tutvumine Jaapani kultuuri, ajaloo ja väärtustega. Kaks päeva elatakse ka jaapani peredes, mis annab eriti hea ettekujutuse, kuidas jaapanlased igapäevaselt toimetavad.
Peaaegu kõik, mida ma arvasin jaapanlastest varem, ei pidanud paika. Teadsin jaapanlased olevat töörügajad, huumorivaesed, kinnised ja reeglite järgi elavad inimesed, kellega suure tõenäosusega ei teki ühiseid vestlusteemasid.
Vastuoksa minu eelarvamustele on jaapanlased avatud, siirad ja sõbralikud, kes teevad kõik, et sa tunneks ennast hästi ja turvaliselt. Leidsin oma üllatuseks jaapanlaste seas palju sõpru, kellele loodan kunagi taas külla minna. Suur oht on, muide, ära harjuda viisakuse ja aupaklikkusega, millega jaapanlased sind alati kohtlevad. Jaapanist tagasi tulles rabasid soomlased mind oma jõhkra käitumisega- näiteks võtsid nad mu passi vastu ühe käega (!) ja ilma kummarduseta! :) Jaapanis oli mul tunne, et olen siin maal elanud oma eelmistes eludes. Nii hästi ja koduselt tundsin ma ennast nende inimeste keskel.

Iga aasta öeldakse, et selle aasta akadeemia oli parim. Jah, JCI 23. Jaapani Akadeemia “Be a ray of hope!” Tsukubas oli parim!!!!


Anneli Ohvril

JCI Estonia täidesaatev asepresident 2010

No comments:

Post a Comment